سامان :: نگین استان چهارمحال و بختیاری
سامان :: نگین استان چهارمحال و بختیاری

سامان :: نگین استان چهارمحال و بختیاری

www.samancity.ir

واردات محصول هلو به چهار محال باغداران استان را نگران کرده است

بخشدار سامان از توابع شهرستان شهرکرد گفت: واردات محصول هلو از کشور ترکیه به چهارمحال وبختیاری و مناطق همجوار، باغداران این استان را نگران کرده است .
"اسفندیار قربانی"روز شنبه درگفت وگو با ایرنا افزود: با فرا رسیدن زمان برداشت محصول هلو از باغات چهارمحال وبختیاری که بخش عمده آن در بخش سامان شهرستان شهرکرد تولید می شود محصول هلو از کشور ترکیه بازار استان را اشباع کرده است .
وی از کنترل نکردن بازار میوه استان از محصولات خارجی در زمان محصول بومی استان ابراز تاسف کرد و گفت: در زمان برداشت 24 هزار تن محصول فاسد شدنی هلو در استان ، بازار استان های همجوار نیز از میوه هلو خارجی پر شده است .
بخشدار سامان نبود صنایع تبدیلی،فناوری و بسته بندی میوه در باغات حاشیه"زاینده رود" را از دلایل مهم زیان باغداران منطقه ذکر کرد و گفت: دلال ها و افراد سودجو با نفوذ به بازار میوه استان در زمان برداشت، دست رنج و زحمات باغداران استان را به یغما می برند .
به گزارش ایرنا، بخش سامان از توابع شهرستان شهرکرد در 35 کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری واقع است که بخش عمده ای از 134 هزار و 670 تن میوه تولیدی استان در این بخش ساحلی زاینده رود تولید و روانه بازار می شود
نظرات 1 + ارسال نظر
عبدالله علیمردانی پنج‌شنبه 18 شهریور 1389 ساعت 10:39 http://www.goojan4mb.blogfa.com


سلام دوست عزیز وبت خ خ خ جالبه خوشحال میشم بهم سر بزنی تبادل لینک کنیم .موفق باشی درود بر بختیاری

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد