سامان :: نگین استان چهارمحال و بختیاری
سامان :: نگین استان چهارمحال و بختیاری

سامان :: نگین استان چهارمحال و بختیاری

www.samancity.ir

بخش سامان با کمبود جدی پزشک مواجه است

بخشدار سامان گفت: کمبود پزشک در این بخش به عنوان یک نقص و مشکل بسیار جدی نیازمند رسیدگی بیش از پیش مسئولان است.

اصغر مظفری صبح امروز در دیدار با مسئولان مراکز بهداشتی و درمانی بخش سامان با تأکید بر ضرورت ارتقای سطح بهداشتی مراکز آموزشی اظهار داشت: بهداشت مدارس در عرصه‌ خدمات بهداشتی-درمانی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، چراکه باوجود موفقیت‌های بهداشتی به دست آمده در سال‌های اخیر هنوز تعداد زیادی از مدارس به ویژه مدارس روستایی فاقد امکانات بهداشتی لازم هستند. 
وی سرمایه‌گذاری در راستای ارتقای بهداشت مدارس را بسترساز رشد و توسعه‌ یک نسل و بهبود تکامل نسل بعد دانست و گفت: سرمایه‌گذاری برای تامین، حفظ و ارتقای سلامت دانش‌آموزان از مهم‌ترین و زیربنایی‌ترین سیاست‌های دولت است. 
مظفری خاطرنشان کرد: مدرسه در هر جامعه یک نهاد بنیادی است که علاوه بر امکان توسعه بهداشت دانش‌آموزان توسعه بهداشت تمامی جامعه را به وجود می‌آورد. 
بخشدار سامان در ادامه با اشاره به مشکل کمبود کمبود پزشک در برخی مراکز بهداشتی مستقر در این بخش اشاره کرد و گفت: بخش سامان به واسطه برخورداری از قابلیت‌های توریستی و گردشگری فراوان و به عنوان یکی از قطب‌های گردشگری در این استان همواره مطرح بوده که برهمین اساس کمبود پزشک در این بخش به عنوان یک نقص بسیار جدی نیازمند رسیدگی بیش از پیش مسئولان است. 
وی خاطرنشان کرد: توجه به رفع نیازهای بهداشتی و درمانی این بخش از یک سوی با هدف پاسخگویی به نیاز ساکنین و از سوی دیگر پوشش دهی جمعیت مسافر وارد شده به بخش سامان بیش از پیش لازم و ضروری است. 
مظفری در ادامه ساماندهی و نظارت بر محل‌های دفن زباله را ضروری دانست و گفت: توجه به بهداشت عمومی موجب ارتقای سطح سلامت جامعه می‌شود و از بروز بسیاری از بیماری‌ها و مشکلات بهداشتی جلوگیری می‌کند. 
وی آموزش بهداشت در مدارس را یکی از راهکارهای ارتقای سطح بهداشت جامعه عنوان کرد و گفت: با توجه به مبانى کلى بهداشت که عبارت از اجرای مسائل غیردرمانی، تکیه بر عامل رفتارپذیرى انسان در راستای ایجاد عادات مطلوب و فراهم کردن شرایط مناسب محیط حیاتى است، که بر همین اساس مدارس مى‌توانند ادامه حیات مؤثر و پیشرفت سالم دانش‌آموز را تا سن بلوغ تأمین کند. 

نظرات 1 + ارسال نظر
رها شنبه 27 آذر 1389 ساعت 23:33 http://samancity.blogfa.com/

سلام ممنون میشم این وبلاگ رو لینک کنید:http://samancity.blogfa.com

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد