سامان :: نگین استان چهارمحال و بختیاری
سامان :: نگین استان چهارمحال و بختیاری

سامان :: نگین استان چهارمحال و بختیاری

www.samancity.ir

حاشیه زاینده رود گلباران شد

شکوفه های بادام، لبخند بهارست در طعم خوش هوا، واژگان جاری طبیعت در ایستاده ترین حالت درخت و شکوفه های بادام، گلهای پیراهن سبز نوروز است در آغاز فصل جوانه زدن.

وقت سبزینه باغ فرارسیده است و زنده رود با هلهله و خروشش می تازد و بهار با پیراهن سبزش به نوروز سلام می دهد. 
درخت به خویشاوندی با زمین و گیاه می بالد و با صبح سرود هزاران بلبل، همنوایی و صدای خیناگری شاخسارانش را طنین انداز می کند. 
شکوفه های بادام شهرستان شهرکرد در منطقه سیاحتی شهرسامان در حاشیه زاینده رود، چشم انداز بسیار نادر طبیعت در منطقه زاگرس است. 
به شکوفه نشستن بادامستانهای منطقه سامان شهرکرد، این روزها جلوه دیگری از زیبایی طبیعی چهارمحال و بختیاری را نمایان کرده، تو گویی، باز شدن شکوفه های بادام، شکرگزاری همه زیبایی دنیاست. 
همین که سال نو محول شد ‌،گویی شکوفه های بهاری سامان نخستین هایی زمینی بودند که بر گونه های درخت چون بوسه ای نشستند و غنچه های درختان بادام، برفها را بدرقه می کردند. 
از شهر سامان که بگذرید به بادامستانهای سرمست از گل و شکوفه می رسید، در حالی که در زیراشکوب آنها خوشه های سبز گندم و جو برای رویش لحظه شماری می کنند و این جلوه سبز بهاران در اوج زیبایی است. 
چشم انداز پل تاریخی زمانخان، رودخانه خروشان زاینده رود و طبیعت مجاور این گردشگاه که مملو از بادامستانهای سپید پوش است، رامشگر اذهان انسانهای زیباپسند است. 
روستاهای زیبای هوره،یان چشمهو یاسه چاه و روستاهای چم های چندگانه سامان ، با چشم انداز زیبای بهاری در میان این باغهای بادام و گردو ، دیدنی تر از آن است، که با رنگها و واژگان به وصف آید. 
چهارمحال وبختیاری دارای ‎ 40هزار هکتار باغات مختلف است، اما باغات بادام شهرستان شهرکرد در بخش سامان در فصل بهار و نوروز با ‎ 12هزار هکتار ، بار تمام زیبایی باغات استان را بردوش می کشد. 
وجود پل تاریخی زمانخان با ‎ 12متر ارتفاع و قدمت زیاد، وجود مقبره دهقان سامانی و باغات بادامستانهای این شهر و فراهم کردن امکانات تفریحی و اقامتی برای ورود مسافران نوروزی آماده است. 
بادامستانهای بادام شهر سامان از توابع شهرستان شهرکرد در ‎ 35کیلومتری مرکز استان چهارمحال وبختیاری واقع شده است و هم اکنون ‎ 13درصد از تولید بادام در این بخش صورت می گیرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد