سامان :: نگین استان چهارمحال و بختیاری
سامان :: نگین استان چهارمحال و بختیاری

سامان :: نگین استان چهارمحال و بختیاری

www.samancity.ir

حل مشکلات گردشگری بخش سامان نیاز به حمایت مسئولان دارد

بخشدار سامان گفت: رویکرد مدیریتی و اعتبارات اختصاص یافته به بخش سامان ضعیف است.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)-منطقه چهارمحال و بختیاری- اصغر مظفری در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات استان افزود: سامان به دلیل  برخورداری از جایگاه مطلوب خواستگاه بسیاری از گردشگران است ولی ظرفیت ها و پتانسیل های آن آنچنان که باید دیده نشده اند.

وی با اشاره به اهمیت توسعه و رونق صنعت گردشگری در بخش سامان، ادامه داد: لازم است تا با استفاده مطلوب‌تر از ظرفیت‌ها و ایجاد زیرساخت‌ها، به افزایش تقاضای سفر در این بخش بیش از پیش توجه شود.

مظفری با بیان اینکه تا کنون حتی یک درصد آنچه حق سامان بوده به آن تعلق نگرفته است تصریح کرد: رفع مشکلات سامان دو مرحله دارد که در مرحله اول مشکلات بخشی و مربوط به عملکرد مدیریتی است که قابل رفع است اما حل برخی از مشکلات نیاز به حمایت استانی دارد، ولی متاسفانه این چشم انداز و کمک استانی که باید به بخش سامان شود وجود ندارد.

وی با اشاره به مشکلات پل ملی زمان خان به عنوان یکی از مناطق گردشگری بخش سامان اظهار داشت: سالانه میلیون ها گردشگر به پل زمان خان مراجعه می کنند ولی دریغ از حداقل امکانات زیرساختی و رفاهی در این اثر ملی است.

مظفری با بیان اینکه شهرداری به تنهایی قادر به تامین امکانات و ارائه خدمات برای این حجم مسافر مراجعه کننده به پل زمان خان نیست خاطرنشان کرد: حجم اعتبارات و رویکرد سازمان میراث فرهنگی نسبت به پل زمان خان باید ارزیابی شود.

وی با تاکید بر انجام یک کار ملی برروی پل زمان خان تصریح کرد: مسافران زیادی از سراسر کشور برای بازدید از بخش سامان و پل زمان خان وارد سامان می شوند ولی اکثر آنان به دلیل نبود فضا و خدمات ناراضی بر می گردند بنابراین لازم است اقدامات جدی برای حل این مشکلات انجام گیرد.

مظفری با بیان اینکه رویکرد مدیریتی و اعتبارات اختصاص یافته به بخش سامان ضعیف است خاطرنشان کرد: توجه مسئولین استانی به بخش سامان و  اثرملی پل زمان خان و اختصاص اعتبارات مناسب تاثیر بسزایی در حل مشکلات این بخش ظرفیت دار استان می شود.

بخشدار سامان با بیان اینکه بیشتر مشکلات سامان در قالب رسانه ای حل خواهد شد ادامه داد: چنانچه مسئولین استانی و کشوری قانع شوند که پل زمان خان یک اثر ملی است ولی اعتبارات کافی برای ارائه خدمات مطلوب را ندارد به طور قطع اعتبارات و کمک های لازم برای توسعه آن را افزایش خواهند داد.

به گفته وی، چنانچه مشکلات سامان بیان و به تصویر کشیده شوند نه تنها در سطح استان بلکه در سطح کشور نیز مطرح خواهد شد.

وی با اشاره به معضل ویلاهای شخصی در سامان اظهار داشت: این ویلاها نه تنها به عموم مردم خدماتی نمی دهند بلکه منابع طبیعی را نیز از بین برده اند بنابراین برای کنار زدن این ویلاها به لحاظ قانونی به جایگزین نیاز است.

مظفری افزود: با طراحی طرح جامع و شناسایی نقاطی که در سامان دارای قابلیت کشاورزی نیستند می توان یک مجتمع عمومی گردشگری ایجاد تا مردم استان بتوانند از خدمات آن بهره مند شوند ولی متاسفانه اتحاد بین مسئولین و افراد تصمیم گیرنده در این حوزه وجود ندارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد