سامان :: نگین استان چهارمحال و بختیاری
سامان :: نگین استان چهارمحال و بختیاری

سامان :: نگین استان چهارمحال و بختیاری

www.samancity.ir

تصویب کلیات طرح تفصیلی شهر سامان

معاون عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری از تصویب کلیات طرح تفصیلی شهر سامان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، محمود عیدی پیش از ظهر امروز در نشست کمیسیون ماده پنج استان چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: اصلاحات جزیی در خط محدوده، کاربری‌ها، تطبیق شبکه عبور و مرور و توزیع متعادل سطح و سطوح و کاربری‌ها در این طرح صورت گرفت.
وی تأکید کرد: مغایرت‎های خط محدوده و کاربری‎هایی که در حریم شهر اضافه شده باید در کارگروه امور زیربنایی و شهرسازی چهارمحال و بختیاری مطرح و بررسی شود. 
معاون عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: جمعیت فعلی شهر سامان 14 هزار و 800 نفر است که در افق طرح تفضیلی این شهر در سال 1400، میزان جمعیت تا 19 هزار نفر پیش‎بینی شده است.
عیدی تصریح کرد: ضوابط اجرایی این طرح تفصیلی در جلسه بعدی کمیسیون ماده پنج مطرح و بررسی می‎شود.
معاون عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: اجرای طرح تفصیلی شهر سامان از نیمه دوم سال 89 آغاز شده و این طرح در سال جاری با 550 میلیون ریال اعتبار و در 376 هکتار در حال اجرا است. 
وی با برشمردن برخی اهداف تهیه و تدوین طرح‌های تفصیلی شهرها، اظهار داشت: ارتقای افق‎های منطقه‎ای، تعیین حریم مناسب و تثبیت محدوده، حفاظت محیط زیست، ایمن‎سازی، بهبود شبکه‎های ارتباطی، تثبیت سطوح زمین‎های مسکونی، کنترل میزان تراکم و استفاده از زمین‎های شهری برای گسترش فضاهای عمومی، بهسازی و نوسازی و بازسازی شهر به ویژه بافت‎های فرسوده، ارتقای کیفیت محیط زیست و رفاه شهری، حفاظت از میراث طبیعی و تاریخی و توسعه فضاهای عمومی گردشگری از مهم‎ترین اهداف تهیه و تصویب طرح‎های جامع و تفصیلی شهرها در این استان است. 
به گفته عیدی توسعه فیزیکی بافت شهرها، تعیین کاربری‎ها، تعیین محدوده و حریم شهر، سطوح خدمات عمومی شهر، تعیین میزان تراکم جمعیت، تراکم ساختمانی و تنظیم و تعیین شبکه معابر اصلی از مهم‌ترین اهداف و مواردی است که در طرح‎های جامع به آن پرداخته می‎شود.
وی همچنین با بیان اینکه طرح جامع شهر بر حسب ضرورت قابل تجدیدنظر خواهد بود، گفت: در طرح جامع همچنین ضوابط و مقررات مربوط به حفظ بنا و نماهای تاریخی و مناظر طبیعی پیش‌بینی و لحاظ می‌شود.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد