سامان :: نگین استان چهارمحال و بختیاری
سامان :: نگین استان چهارمحال و بختیاری

سامان :: نگین استان چهارمحال و بختیاری

www.samancity.ir

سامان میزبان جشنواره شکوفه‌های بادام می‌شود

جشنواره شکوفه‌های بادام 25 فروردین ماه جاری در شهر سامان از توابع شهرستان شهرکرد برگزار می‌شود.

خبرگزاری فارس: سامان میزبان جشنواره شکوفه‌های بادام می‌شود

اصغر مظفری بخشدار سامان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار داشت: جشنواره شکوفه‌های بادام 25 فروردین‌ماه جاری در شهر سامان با هدف معرفی بخش سامان، جذب توریست و همچنین مشارکت سرمایه‌گذاران با شهرداری سامان در راستای اجرای طرح‌های گردشگری در این بخش برگزار می‌شود.

وی افزود: هم‌اکنون بیش از 300 محل اقامتی و ویلا در بخش سامان موجود است که از این تعداد تنها 9 واحد دارای مجوز جذب گردشگر و مسافر است.

مظفری از آماده‌سازی طرح هشت هکتاری روستای سوادجان به‌ منظور توسعه زیرساخت‌های گردشگری در این بخش خبر داد و گفت: در صورت استقبال سرمایه‌گذاران، این طرح تا پایان امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.

بخشدار سامان با اشاره به ظرفیت‌های موجود در امر گردشگری در بخش سامان، گفت: وجود چهار روستای هدف گردشگری شامل روستاهای یاسه‌چاه، سوادجان، چلوان و هوره و حضور گردشگر در جذب منابع مالی و ایجاد فرصت‌های شغلی بسیار موثر است.

وی با اشاره به اهمیت توسعه و رونق صنعت گردشگری در این بخش، افزود: بر همین اساس لازم است تا با استفاده مطلوب‌تر از ظرفیت‌ها و ایجاد زیرساخت‌ها به افزایش تقاضای سفر در این بخش بیش از پیش توجه شود.

مظفری همچنین بر ضرورت زیباسازی روستاها و جلوگیری از آلودگی محیط زیست در این بخش تأکید کرد و گفت: برهمین اساس تعاونی دهیاران با مشارکت بخش خصوصی، کار جمع‌آوری زباله‌های روستاها را در بخش سامان انجام خواهند داد.

بخشدار سامان با تأکید بر اینکه بدون مشارکت بخش خصوصی و اجرای سیاست‌های کلان و حمایتی دولت، توسعه‌ گردشگری امکان‌پذیر نیست، گفت: تغییر نگاه تحول‌آفرین و خلاقانه در مدیریت بخش گردشگری، ارائه‌ راهکارهایی برای انسجام هرچه بیشتر بخش خصوصی و کاهش تصدی‌گری‌های دولت توسعه‌ صنعت گردشگری محقق خواهد شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد