سامان :: نگین استان چهارمحال و بختیاری
سامان :: نگین استان چهارمحال و بختیاری

سامان :: نگین استان چهارمحال و بختیاری

www.samancity.ir

ترافیک سنگین در جاده‌های سامان/ دکه‌های فروش میوه باعث تصادف می‌شوند

 شهرستان سامان یکی از زیباترین مناطق کشور و استان چهارمحال و بختیاری است که در تمام فصول سال زیبایی‌های خاص خودش را دارد.

این شهرستان به واسطه عبور زاینده رود از داخل آن دارای آب و هوایی بسیار عالی است و مسافران زیبایی رودخانه را می توانند در این شهرستان مشاهده کنند.

وجود باغهای گسترده میوه و پل تاریخی زمانخان از دیگر ویژگی‌های منطقه است که مسافران را به این منطقه می‌کشاند، از طرفی رودخانه زاینده رود در استان اصفهان خشک شده و مسافران این استان برای مشاهده زاینده رود به استان چهارمحال و بختیاری و شهرستان سامان می‌‌آیند و همین امر ورود مسافر را چندین برابر کرده است.

رسیدن میوه‌های این منطقه از جمله هلو، گردو، سیب، بادام و... فروش میوه‌ها توسط اهالی در کنار جاده، ورود مسافر را به این منطقه بیش از پیش افزایش داده و ترافیک شدید در بسیاری از روزها در جاده‌های این شهرستان ایجاد می‌شود.

دکه‌های فروش میوه نیز یکی از مواردی است در این منطقه در ایجاد ترافیک نقش دارد و همچنین موجب ایجاد تصادفات در این منطقه شده است.

جاده‌های این منطقه در بسیاری از مناطق از استاندارهای لازم برخوردار نیست و موجب ایجاد مشکلات بسیاری در این خصوص شده است.

 بسیاری از باغداران برای انتقال میوه های خود به بازار دچار مشکل شده اند و با وجود اینکه میوه‌های آنها برای جلوگیری از خراب شدن باید سریعتر به بازار هدف برسد در بعضی از اوقات در این ترافیک ها گیر افتاده و دچار مشکل می‌شوند.

ترافیک پل زمانخان به بحران و معضل اجتماعی تبدیل خواهد شد

فرمانده پلیس راه سامان – تیران در گفتگو با خبر نگار مهر گفت: ترافیک پل زمانخان در این شهرستان در آینده نزدیک به یک بحران و معضل اجتماعی تبدیل خواهد شد.

شهرام شاهوردی با بیان اینکه ترافیک پل زمانخان تبدیل به معضل اجتماعی خواهد شد، اظهار داشت: عمده مشکلات در شهرستان سامان ترافیک پل زمانخان، دکه های میوه فروشی جاده ای، نبود جاده های جایگزین در حاشیه زاینده رود و ... است.

وی با اشاره بر اینکه رفتینگ در جای مناسبی قرار نگرفته بود که در حال حاضر به دلیل نامناسب بودن مکان، رفتنیگ تعطیل شده است، بیان داشت: وجود دکه های میوه فروشی در کنار جاده‌ها تصادفات را به همراه داشته که باید هرچه سریعتر این دکه ها جمع اوری شوند.

شاهوردی با بیان اینکه بیشترین دکه های جاده ای میوه فروشی در روستای چلوان و شوراب صغیر است، بیان داشت: دکه های میوه فروشی باید در این شهرستان ساماندهی شوند.

وی با اشاره بر اینکه سه نقطه حادثه خیز در این شهرستان موجبات بیشترین تصادف را به وجود  اورده است، عنوان کرد: پیچ راهدار خانه، پیچ گلوگاه شوراب صغیر و سه راهی ایل بیگی  جز نقاط حادثه خیز این شهرستان است.

جاده منطقه سامان جوابگو ورود مسافران این منطقه نیست

نماینده میراث فرهنگی چهارمحال و بختیاری در شهرستان سامان نیز در این خصوص در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: جاده منطقه سامان جوابگو ورود خیل مسافران این منطقه را ندارد.

مسلم اسد الهی ادامه داد: این شهرستان یکی از مناطقی است که زیباترین روستاها را در خود جای داده اما به علت نبود جاده مناسب بازید از روستاها توسط گردشگران بسیار کم است و گردشگران فقط از منطقه پل زمانخان دیدن می کنند.

وی عنوان کرد: اگز جاد ها این منطقه توسعه یابد، مسافر به راحتی می تواند از روستاها و مراکز گردشگری این منطقه دیدن کند و بسیاری از مشکلات منطقه حل خواهد شد و همچنین توسعه و رشد روستاها و درآمد در این منطقه افزایش پیدا خواهد کرد.

وی عنوان کرد: امکانات برای راحتی مسافران در این منطقه کم است که باید این مهم نیز در دستور مسئولان منطقه قرار گیرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد