سامان :: نگین استان چهارمحال و بختیاری
سامان :: نگین استان چهارمحال و بختیاری

سامان :: نگین استان چهارمحال و بختیاری

www.samancity.ir

مبنای برگزاری جشنواره طبیعت و روستا گردی معرفی تولیدات کشاورزی است

اسفندیار قربانی پیش از ظهر دو شنبه در نشست هماهنگی برنامه جشنواره طبیعت و روستا گردی با بیان اینکه مبنای برگزاری این جشنواره معرفی تولیدات کشاورزی این شهرستان در سطح استان و کشور است، اظهار داشت: تبلیغات و اطلاع رسانی در زمینه برگزاری  این جشنواره باید قوی باشد.

وی با بیان اینکه در این شهرستان باید در سال دو جشنواره یکی در زمان شکوفه ها درختان و دیگری در زمان برداشت محصولات کشاورزی برگزار شود، بیان داشت: در زمان شکوفه ها مبنای کار جشنواره باید معرفی مناطق گردشگری شهرستان باشد.

قربانی با اشاره بر اینکه در جشنواره ها نباید به یک موضوع پرداخته شود، اذعان داشت: در فعالیت های کشاورزی نباید به یک محصول اکتفا کرد و باید تولید و برداشت محصولات در این شهرستان چند محصولی باشد.

فرماندار شهرستان سامان با بیان اینکه باید در جشنواره ها ایین برداشت محصولات را نهادینه کنیم، تصریح کرد: در این جشنواره برنامه های از قبیل، قایقرانی، طبخ آش محلی و سنتی در خانه های تاریخی، برگزاری مسابقات نقاشی، عکاسی و بازی های محلی و... برگزار می شود.

اسفندیار قربانی با بیان اینکه در این جشنواره 24  غرفه برپا است، بیان داشت: پنج غرفه برتر محصولات معرفی و تجلیل می شوند.

ضرورت سرمایه گذاری در صنایع تبدیلی و فراوری محصولات کشاورزی شهرستان

وی با بیان اینکه باید در معرفی محصولات کیفیت و مرغوبیت  محصولات مد نظر باشد، یاد آور شد: باید محصولات با کیفیت به گردشگران و مسافران معرفی شود.

قربانی با بیان اینکه با افزایش تولیدات محصولات کشاورزان و روستاییان در این شهرستان درآمد افزایش خواهد یافت و در منطقه شغل پایدار ایجاد خواهد شد، بیان داشت: محصولات خام به تنهایی افزایش درامد را به همراه ندارد وافزایش درامد در فراوری محصولات و تولیدات است.

وی با اشاره بر اینکه در این شهرستان باید سرمایه گذاری اصلی در صنایع تبدیلی و فراوری محصولات کشاورزی صورت گیرد، بیان داشت: به تولیدات کشاورزی در این شهرستان باید بهاء داده شود .

قربانی با بیان اینکه باید در شهرستان بازارچه محصولات در یک مکان به صورت هماهنگ ایجاد شود، تصریح کرد: حماسه اقتصادی بستگی به تولید انبوه دارد.

نظرات 1 + ارسال نظر
پرنسس سه‌شنبه 9 مهر 1392 ساعت 12:23 http://pranses1368.mihanblog.com/

وبلاگت خبرنامه نداره از آپ شدنش خبردار بشم؟
از امروز یکی از طرفدارای وبلاگت شدم.
لطفا وبلاگت رو توی دایرکتوری سایتم لینک کن
متنظرتم.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد