سامان :: نگین استان چهارمحال و بختیاری
سامان :: نگین استان چهارمحال و بختیاری

سامان :: نگین استان چهارمحال و بختیاری

www.samancity.ir

جشنواره طبیعت و روستاگردی در روستای « یاسه چای » ( یاسه چاه ) برگزار می شود

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان چهارمحال و بختیاری، زمان برگزاری این جشنواره را از دهم تا دوازدهم مهرماه سالجاری اعلام کرد و گفت: هدف این جشنواره تحقق شعار " سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی " و معرفی جاذبه های گردشگری روستای تاریخی « یاسه چای » ( یاسه چاه ) و قابلیت های گردشگری استان چهارمحال و بختیاری به گردشگران در بخش کشاورزی است.

مژگان ریاحی افزود: این جشنواره، زمینه معرفی جاذبه های گردشگری این منطقه را به گردشگران فراهم می آورد و رونق فروش محصولات کشاورزی و باغی بومیان این منطقه را به همراه دارد.

ریاحی، برگزاری جشنواره پخت آش محلی و برگزاری نمایشگاه صنایع دستی به صورت اکو موزه در خانه های روستایی، افتتاح پایگاه اطلاع رسانی و راهنمایی گردشگران استان، برگزاری تورهای آشنایی عکاسان، نقاشان، اصحاب رسانه و عموم مردم با جاذبه های گردشگری استان چهارمحال و بختیاری را از برنامه های جنبی پیش بینی شده در جشنواره طبیعت و روستاگردی برشمرد.

وی، تاکید بر حفظ محیط زیست و پاکسازی حاشیه و بستر رودخانه زاینده رود، قایقرانی در زاینده رود و معرفی قابلیت های گردشگری و اقتصادی این رودخانه به گردشگران، دیدار از بافت تاریخی روستای یاسه چای، برگزاری مراسم آئینی نظیر گردو چینی، باران خواهی و بازی های بومی و موسیقی محلی، و برگزاری تورهای رایگان را از دیگر برنامه های این جشنواره بیان کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: این استان، از قابلیت های فراوانی برای توسعه گردشگری برخوردار است و باید با انجام کار فرهنگی، فراهم شدن زیرساخت ها و معرفی جاذبه های ناشناخته آن به گردشگران، صنعت توریسم استان را بیش از گذشته رونق بخشید.

روستای تاریخی و بدون کوچه « یاسه چای » ( یاسه چاه )، از توابع شهرستان سامان در استان چهارمحال و بختیاری است که در حاشیه رودخانه زاینده رود و در محدوده کوهستانی شمال این شهرستان قرار دارد.

این روستا در فاصله 38 کیلومتری شهر سامان و 50 کیلومتری شهرکرد ( مرکز استان چهارمحال و بختیاری ) واقع شده است.

دالان های قدیمی و بافت معماری خاص، روستای بدون کوچه « یاسه چای » ( یاسه چاه ) را به یک روستای هدف گردشگری تبدیل کرده و سالانه گردشگران زیادی به این روستا سفر می کنند.

شهرستان سامان، از شهرستان های 9 گانه استان چهارمحال و بختیاری، با بیش از ۳۴۴۸۶ نفر جمعیت می باشد که مرکز آن ( شهر سامان ) در فاصله 22 کیلومتری شهرکرد ( مرکز این استان ) قرار دارد.

این شهرستان، به دلیل قرار گرفتن در حاشیهٔ رودخانه زاینده رود، از موقعیت های مناسب کشاورزی، باغداری و گردشگری برخوردار است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد