سامان :: نگین استان چهارمحال و بختیاری
سامان :: نگین استان چهارمحال و بختیاری

سامان :: نگین استان چهارمحال و بختیاری

www.samancity.ir

انجام طرح پیشگری از تنبلی چشم در 45 پایگاه شهرستان سامان

صدیقه عسگری در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره بر اینکه طرح تنبلی چشم از اول آبان ماه  لغایت 15 آذر ماه در در سطح شهرستان در حال اجرا است، اظهار داشت: در این طرح تمامی کودکان سه تا شش سال باید تحت پوشش این طرح قرار گیرند.

وی با بیان اینکه در سطح شهرستان 45 پایگاه ثابت وجود دارد، بیان داشت: همه روستا محمد آباد و قراقوش به صورت سیار یا در روستا ها همجوار انجام می شود.

عسگری با بیان اینکه دوران طلایی برای پیشگری از تنبلی چشم است در سن قبل از ورود به دبستان است، اذعان داشت: با بالا رفتن سن کودکان درمان تنبلی چشم در کودکان ضعیف و کند می شود.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان سامان با اشاره بر اینکه در کودکان یک تا شش سال باید حداقل سه بار طرح تنبلی چشم در این سنین انجام شود، بیان داشت: 1000 نفر از کودکان که در مهد ها شهرستان هستند تحت پوشش این طرح قرار می گیرند و کودکانی که در مهد ها نسیتند باید توسط خانواده ها به پایگاه تنبلی چشم مراجعه  کنند.

عسگری با بیان اینکه با تشخیص به موقع تنبلی چشم در کودکان با بستن چشم سالم کودکان ، چشم تنبل شروع به فعالیت می کند، اذعان داشت: این اطمینان به خانواده ها داده می شود که تنبلی چشم کودکان تا سن 12 سالگی زیر نظر پزشک بر طرف می شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد