سامان :: نگین استان چهارمحال و بختیاری
سامان :: نگین استان چهارمحال و بختیاری

سامان :: نگین استان چهارمحال و بختیاری

www.samancity.ir

شهر توریستی چهارمحال و بختیاری با مشکل کم آبی دست و پنجه نرم می کند/ کاهش شدید فشار آب

به گزارش خبرنگار مهر، شهر سامان یکی از شهر های بزرگ در استان چهار محال و بختیاری است که به عنوان مهمترین شهر توریستی و گردشگری استان مطرح است و در ماههای مختلف سال با ورود گردشگر و مسافر به یکی از شلوغ ترین شهرهای استان تبدیل می شود.
 
مردم این شهر در بیشتر ایام سال با کمبود آب مواجه هستند و با توجه بر اینکه در کنار رودخانه زاینده رود واقع شده است ولی با کمبود آب مواجه هستند و دچار مشکلات بسیاری در این خصوص شده اند.

شهر سامان در استان چهارمحال و بختیاری با توجه به اینکه در سطح استان و کشور به عنوان یکی از شهر های پر آب استان شناخته شده اما در حال حاضر مردم این شهر با مشکل جدی کم آبی روبه رو هستند.

مردم این شهر در آستانه ورود به نیمه دوم سال و گرم شدن هوا با مشکلات کم ابی مواجه شده اند. در این شهر شاهد افت شدید دبی آب چاه های زیر زمینی هستیم و این موضوع روز به روز با گرم شدن هوا روبه افزایش است.

در حالی که این شهر در کنار رودخانه پر آب زاینده رود واقع شده اما مردم این شهر دچار کم آبی هستند و با مشکلات کم آب و کاهش فشار آب دست و پنجه نرم می کنند و البته در حال حاضر مصرف آب مردم این شهر از آب های زیر زمینی تامین می شود.

 
 
با وجود خشکسالی های اخیر آب های زیر زمینی افت شدید داشته است، و همین افت آب در ایام موجب کاهش فشار آب در شهرسامان و نارضایتی مردم این شهر شده است.
 
کاهش فشار آب دربسیاری از خانه های مردم در این شهر موجب شده است که بسیاری از وسایل گرمایش مانند آبگرمکن و پکیج کار نکنند.
 
شهر سامان از هم اکنون تا فصل سرما سال آینده دارای مشکل آب می شود
 
مدیر آب و فاضلاب شهر سامان در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه در ایام هرچه به ایام نوروز نزدیک می شویم مصرف آب در این شهر افزایش داشته و فشار آب در این شهر کاهش یافته است، بیان داشت: سرانه مصرف در این شهر در این ایام افزایش داشته و کاهش فشار آب موجب نارضایتی اهالی شهر سامان شده است.
 
امانی با بیان اینکه در این ایام باید مردم در راستای مصرف آب صرفه جویی کنند، اذعان داشت: این شهر از هم اکنون تا فصل سرما دارای مشکل آب می شود و با مشکلات کم آبی دست و پنجه نرم می کند.
 
وی با اشاره بر اینکه راه حل اصلی حل مشکل کم آبی در شهر سامان افتتاح تصفیه خانه آب و فاضلاب شهر سامان است، تصریح کرد: به دلیل عدم وجود منابع مالی این تصفیه خانه به صورت نیمه تعطیل در آمده است.
 
مدیر آب و فاضلاب شهر سامان با بیان اینکه سرانه مصرف استاندارد 150 لیتر است، اذعان داشت: مصرف آ ب در شهر سامان 180 لیتر است.
 
امانی با بیان اینکه آب مصرفی مردم این شهر از آب های زیر زمینی است، بیان داشت: به دلیل خشکسالی و استفاده بیش از حد و عدن رعایت الگوی مصرف سطح ابهای زیر زمینی شهرستان پایین رفته و چاه تامین آب شهر سامان نیز دچار کم آبی شده است.
 
 
اعتبارات مورد نیاز در راستای تکمیل تصفیه خانه آب و فاضلاب سامان برای حل مشکل مردم باید تخصیص یابد
 
فرماندار شهرستان سامان نیز در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه در این فصل از ایام سال به دلیل افزایش مصرف مردم به دلیل نزدیکی ایام نوروز ، فشار آب در این شهر کاهش یافته است و بعضی از مناطق شهر با کمبود یا افت شدیدآب مواجه هستند، اظهار داشت: فرهنگ سازی در راستای کاهش مصرف آب باید در شهر سامان در مدارس، دستگاه های دولتی و ... باید صورت گیرد.
 
سعید صالحی با بیان اینکه در راستای آسایش مردم شهر چاه گر کاجی وارد شبکه آب مردم خواهد شد، بیان داشت: باید در زمینه حل مشکل کم آبی در این شهر در راستای افزایش اعتبارات این شهرستان تلاش صورت گیردو اعتبارات مورد نیاز در راستای تکمیل تصفیه خانه آب و فاضلاب تخصیص یابد.
 
وی با بیان اینکه پیشرفت فیزیکی تصفیه خانه آب و فاضلاب شهر سامان 30 درصد است، بیان داشت: اعتبار مورد نیاز این تصفیه خانه برای فاز اول دو میلیارد تومان است.
 
وی در ادامه با اشاره به اینکه شهرستان سامان شهرستان گردشگزی استان چهارمحخال و بحتیاری است و هر ساله مسافران بسیاری به این شهر سفر می کنند، گفت: باید مشکلات موجود در این شهر حل شود و از ظرفیت ورود گردشگر ومسافر برای توسعه شهر استفاده کرد.
 
فرماندار شهرستان سامان اذعان داشت: جاذبه های تاریخی و گردشگری بسیاری در شهرستان وجود دارد و این مهم شهرستان سامان را در صدر مهمترین شهرستان توریستی و گردشگری استان قرار داده است.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد